måndag 28 oktober 2013

Nu drar det igång!

Hallå alla glada där ute och välkomna till min blogg. 

Mitt namn är Cajsa och jag går mitt sista som musikestet på gymnasiet. Som många kanske vet så är det just detta år som man ska göra sitt gymnasiearbete (förr hette det projektarbete). Som mitt projekt har jag valt att bygga en Cigar Box Guitar vilket är en gitarr med (oftast) tre strängar och en cigarrlåda som kropp. 

På den här bloggen kommer ni att kunna följa mitt arbete från tom låda, till fungerande gitarr. Jag hoppas att nu också lär er något på vägen, jag vet att jag kommer att göra det i alla fall, och att ni kanske också får upp intresset för sådana här gitarrer eller bara att få lust att bygga egna instrument. Vem vet vad som kommer att hända? Jag hälsar er i alla fall hjärtligt välkomna att följa med på min resa och ta del av detta projekt!

Med vänliga hälsningar Cajsa

Här nedanför kommer ett exempel på hur en Cigar Box Guitar kan se ut. Bilden är lånad från CigarBoxNation.com och föreställer en tresträngad gitarr byggd av Ron Giesecke.
My First Build 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar